Grafisk design
Grafisk design er et kreativt, intellektuelt og praktisk fagområde.
Kreative Typer lager visuell kommunikasjon som skiller seg ut i mengden, slik at budskapet når fram til målgruppen. Gjennom kreative designløsninger, fokus på estetikk, kommunikasjon og brukskvalitet, bidrar jeg til økt konkurransefortrinn for din bedrift.
Jeg har svennebrev og lang erfaring med å behersker typografi, bildekommunikasjon, fargelære og komposisjon i både trykte og digitale media.
Trykksaker
Trykksaker går aldri av moten – heller tvert i mot. Elegante brosjyrer, praktiske visittkort, fristende menyer og iøyenfallende plakater gir kunden din noe håndfast å forholde seg til.
Kreative Typer er en moderne bedrift som alltid er klar for nye utfordringer når det kommer til utforming av trykksaker. Alt fra idé til ferdig produkt. Du velger om du vil ha en trykklar pdf-fil eller ferdig produkt levert på døren. Når du først har fått laget en trykksak, er veien kort for å gjøre den digital til bruk på websiden eller som utsending på epost.
Siden oppstart i 2000 har Kreative Typer utformet visittkort, brosjyrer, menyer, tidsskrift, reklameaviser, plakater, etiketter og mye mer. Det vektlegges at designet skal være tiltalende og praktisk, at det skal være umiddelbart innbydende og fange interessen til dine potensielle kunder.
Webdesign og webutvikling
Kreative Typer designer og utvikler funksjonelle websider med særlig vekt på brukervennlighet. Design- og utviklingsprosessen består av design for alle typer skjermstørrelser, slik at nettsiden ser bra ut på datamaskinen, nettbrettet og mobilen (responsive nettsider).
Kom i gang med nettbutikk
Ønsker du å selge varer/tjenester på nett? Jeg både designer og utvikler WordPress nettbutikker, tester og legger butikken ut på nett tilgjengelig for alle. I tillegg gir jeg veiledning dersom du skal oppdatere/legge inn flere produkter. Hater du data eller vil du drive med det du er god til, kan du overlate oppdateringer til meg.
Landingsside
En landingsside har et formål. Den skal konvertere. Målet med landingssiden kan være å samle inn informasjon fra besøkende via et skjema eller å selge en tjeneste eller produkt. En god landingsside skal kun ha fokus på hva du ønsker å oppnå.
Rangering
Det er viktig å gjøre alt for at nettside skal komme høyt opp på nettsøk. Kreative Typer hjelper deg med søkemotoroptimalisering (SEO Search Engine Optimizer) når nettsiden produseres.
UI/UX-design
Grensen mellom UI- og UX-designere er ganske uklar, og det er ikke uvanlig å kombinere disse rollene. UI-design (av engelsk: User Interface) vil si at utseende står i fokus. Hvordan skal f.eks. mobilappen se ut side for side? Hvilke farger, bilder og ikoner skal brukes osv. UX-design (av engelsk: User eXperience) er et begrep som refererer til totalopplevelsen en bruker har ved anvendelse av et produkt, tjeneste eller et system. Oppgaven til UX-designeren er å skape en struktur som kan lede brukeren i riktig retning enten det er å fremme salg, gi brukeren nyttig informasjon eller skaffe nye kunder.
Prototype
Ved å lage prototype før websiden publiseres, kan du få god oversikt på hvordan nettsiden vil se ut og fungere. Du samarbeider direkte med meg slik at alle dine ønsker ivaretas. Du får en egen link til prototypen.
Merkevarebygging
Et merkenavn består gjerne av en logo, skriftsnitt, fargeplan, symboler og lyd, som utvikles for å representere egenskaper, fordeler, verdier og ideer.
Pris på logodesign
Er du i ferd med å opprette nytt firma? Kanskje har du allerede en logo som trenger å rentegnes, gjøres om til vektor eller moderniseres? Pris på en logo varierer. Se mine pakkeløsninger på logodesign. Det behøver ikke være svindyrt for en skreddersydd, håndlaget og unik logo.
Designmanual
Et konsist uttrykk er viktig for å utvikle gjenkjennelse og tillit. Derfor lager man gjerne en designmanual.
Merkevarebygging går ut på riktig markedsføring over tid. Det fører til at kundemassen forbinder produktet med kvalitet, egenskaper og fordeler. Slik utvikles tillit til produktet eller tjenesten.
Digital design
Digital design er fremtidens design og består av et bredt spekter av digitalt materiale. Her er noen eksempler:
– Elektronisk dokument
– Sosiale media design
– Digitalt materiale til f.eks. slidere eller produktbilder
– Prototype
– Webdesign
– Design av landingsside
– Skjema for utfylling (online)
– Ikon-sett
– Animert gif
– Digitalisering av logo eller tegninger
– E-book
– Video miniatyrer f.eks. YouTube video forsidebilde.
– App ikoner
– Epost-signaturer
– Nyhetsbrev
Avhengig av hva som skal produseres må man tenke litt annerledes enn en tradisjonell grafiker. Når jeg designer noe som skal på nettet er det viktig å tenke på at du har veldig kort tid til å fange brukernes interesse.